31 December 2014

Selamat tinggal 2014

Kurang satu jam sahaja lagi 2014 akan melabuhkan tirainya dengan meninggalkan cerita yang penuh warna warni. Tahun 2014 adalah tahun yang agak mencabar bagi ramai orang terutamanya kita sebagai rakyat Malaysia yang diuji dengan segala macam ujian. Ia bermula dengan kehilangan kapal terbang, pergolakan politik yang tidak pernah padam sehinggalah ditutup dengan banjir yang besar juga, mungkin yang paling besar di dalam sejarah.

Saya juga tidak terkecuali dari ujian pada tahun ini. Memang pada penghujung tahun 2013 dahulu saya sudah menjangkakan bahawa 2014 adalah tahun yang agak kritikal, dan ianya terbukti menjadi begitu. Bapa mertua saya meninggalkan kami buat selama-lamanya pada Oktober tahun ini kerana penyakit kanser, dan kebetulannya ramai orang yang saya kenali juga pergi dengan cara yang sama. 

Namun di sebalik cerita duka 2014, saya dikurniakan rezeki anak yang ketiga pada Ogos yang lalu. Mudah-mudahan anak ini tega menghadapi cabaran yang mendatang seperti teganya dia yang ingin lahir pada tahun yang sukar. Selamat datang 2015, hapuskan air mata kami dan hadirlah dalam bentuk yang baru. Ramai dari kami ingin melupakan 2014 yang payah, semoga 2015 menjadi cahaya yang indah buat kami semua. 

No comments: